رژیم های غذایی و اصول تغذیه صحیح

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

با هویج سلامتی را به خانه خود دعوت کنید.

وقتی درمورد خاصیت هویج صحبت می شود؛ بیشتر مردم می گویند خوردن هویج برای تقویت بینایی بسیار مفید است و کاملا درست می گویند. اما فقط این نیست این گیاه نارنجی رنگ که به راحتی و ارزان در اختیار همه قرار دارد دارای خواصی فوق العاده است، سرشار از ویتامین های گوناگون، موادمعدنی و آنتی اکسیدان است. 

ارزش تغذیه ای هویج:

هویج منبع خوبی از بتاکاروتن، فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدانهاست. مقدار کالری کمی دارد و خوردن آن باعث چاقی نمی شود.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

کیم چی چیست و چگونه تهیه می شود؟

کیم چی 김치

کیم چی یک خوراکی معروف و سنتی کشور کره است که مثل ترشی در کنار غذا سرو می شود. البته در کره گاهی بصورت مخلوط با برنج یا نودل هم خورده می شود. کیم چی  مخلوطی از سبزیجات گوناگون است که بصورت نمکی و تخمیری تهیه می شود. تقریبا در تمام منوهای رستورانهای کره ای کیم چی وجود دارد. با توجه به تنوع سبزیجاتی که می توان در تهیه کیم چی بکار برد؛ صدها مدل کیم چی وجود دارد. 

نوعی از کیم چی که متداول تر است از کلم ناپا napa cabbage ( که در کشور ما به کاهو چینی معروف است) تهیه می شود.

کیم چی و نقش آن در سلامتی

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

12 غذایی که وقتی خسته اید باید بخورید

معمولا وقتی خسته هستید سراغ یک فنجان چای یا قهوه می روید ولی توصیه بهتری هم وجود دارد، بهتر است هنگام خستگی مواد غذایی که ترکیبی از کربوهیدارتهای پیچیده، پروتئین، چربی و مواد مغذی هستند میل کنید تا سطح انرژی خود را ثابت نگه دارید.

12 ماده غذایی که بطور طبیعی با خستگی مبارزه می کنند:

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

کفیر (Kefir)

کفیر یک نوع قارچ است، تجمعی از دانه های ریز که تقریبا به شکل گل کلم در کنار هم قرار گرفته اند. از قارچ کفیر برای تهیه نوشیدنی کفیر استفاده می شود. نوشیدنی کفیر از  ارزش تغذیه ای بالای برخوردار است. دانه‌های کفیر سرشار از باکتری‌های پروبیوتیک هستند. نوشیدنی کفیر نیز دارای انواع ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه ضروری و پروتئین (با قابلیت هضم) می باشد . همچنین کفیر دارای ویتامینB12، ویتامینB1، کلسیم، اسیدهای آمینه، متیونین، اسیدفولیک، ویتامین K، منیزیم، فسفر و مس است.

 

تهیه نوشیدنی کفیر بسیار آسان است و می توان به راحتی آن در خانه تهیه کرد و از خواص آن بهره برد.

خواص کفیر:

برای ادامه مطلب کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

پروبیوتیک چیست؟

بطور طبیعی در روده انسان تعداد بسیار زیادی باکتری وجود دارد که با انسان همزیستی مسالمت آمیز دارند. البته به غیر از باکتریهای مفید باکتریهای مضر هم وجود دارد ولی غالبا 85 درصد باکتریهایی که فلور طبیعی روده را تشکیل می دهند باکتریهای مفید هستند. این باکتریهای اثرات مثبتی روی سلامتی انسان دارند. دسته ای از این باکتریها که به باکتریهای پروبیوتیک معروف هستند علاوه براینکه به گوارش کمک می کنند؛ در بدن ویتامین می سازند و آنتی بیوتیک و اسیدهای آلی تولید می کنند.اگر باکتریهای خوب روده انسان از بین بروند؛ سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر قرار می گیرد، ممکن است دچار بیماری های خود ایمن، آلرژی غذایی، مشکلات گوارشی، آکنه،مشکلات پوستی، خستگی مفرط، افسردگی ، سردرد و سرماخوردگی های مکرر شویم.

بطور طبیعی باکتریهای پروبیوتیک از طریق میوه و سبزیجات تازه،غذاهای تخمیری و لبنیات می توانند وارد رژیم غذایی ما شوند اما امروزه به دلیل استفاده از سموم کشاورزی و آنتی بیوتیکها این باکتریهای مفید از بین می روند و نه تنها باکتریهای پروبیوتیک از طریق غذا وارد بدن ما نمی شوند بلکه ورود آنتی بیوتیکها به بدن باعث نابودی باکتریهایی مفید بدن نیز می شود.

اهمیت باکتریهای پروبیوتیک در بدن:

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از سرماخوردگی

چه بخوریم تا سرما نخوریم؟

سرماخوردگی یک بیماری بسیار شایع است در ظاهر بیماری ساده ای است ولی اگر رسیدگی نشود بسیار طولانی شده بدن را ضعیف می کند و زمینه ساز بیماری های دیگر می شود. مهمترین کاری که باید انجام دهیم این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم تا سرمانخوریم  و اگر هم سرما خورده ایم با تقویت سیستم ایمنی بدن، از شدت سرما خوردگی و طولانی شدن زمان سرماخوردگی کم کنیم.

مواد غذایی مناسب برای پیشگیری از سرما خوردگی:

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

سویا و محصولات تهیه شده از آن

لوبیای سویا (Soy Bean)

سویا از حبوباتی است که ارزش تغذیه ای بالایی دارد سویا دارای پروتئین ، مواد معدنی، ویتامین و فیبر است و استفاده از سویا می تواند ریسک بیماریهای قلبی و سرطان را کم کند مانع از پوکی استخوان شود و کلسترول بد خون را کم کند. پروتئین سویا تمام اسید آمینه های ضروری بدن را دارد و سویا منبع خوبی از  پروتئین گیاهی محسوب می شود. اما باید دقت کنیدکه امروزه بیشتر سویا بصورت اصلاح ژننیکی شده (GMO) تولید می شود و ممکن است در دراز مدت اثرات نامطلوبی بگذارد برای همین توصیه می شود از سویا و محصولات سویا که روی برچسب آن نوشته شده ارگانیک یا Non GMO حتما استفاده کنید.

شیر سویا (Soy Milk)

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

5 گام برای جلوگیری از سنگ کلیه

سنگ کلیه در کلیه تشکیل می شود و بعد وارد مجاری ادراری شده و گاهی می تواند مانع عبور ادرار شود و باعث بوجود آمدن دردهای شدیدی شود. وجود خون در ادرار، درد شدید در کمر یا پهلو، تهوع و استفراغ ، سوزش ادرار، تب و لرز و ادرار بدبو و ابری می تواند از نشانه ها ی وجود سنگ کلیه باشد. داشتن سنگ کلیه خطر ابتلا مجدد به آن را افزایش می دهد؛ مگر بطور جدی مراقبت کرده و از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید.

انواع سنگ کلیه:

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

10 دلیل برای خوردن خیار

خیار از سبزیجات است در واقع از خانواده ی کدوهاست و انواع مختلفی دارد. خیار دارای مقدار زیادی آب ، عطر و طعم مطبوعی است. امروزه خیار تقریبا درهمه فصول یافت می شود. خیار در سالادها و همچنین در کنار میوه ها مصرف می شود و البته به صورت خیار شور در بعضی غذاها سرو می شود. خیار سبزی فوق العاده ای است شاید باورتان نشود این گیاه که به سادگی در دسترس ما قرار دارد اینقدر ارزش تغذیه ای بالایی داشته باشد و برای حفظ سلامتی بدن بسیار ارزشمند باشد.

ارزش تغذیه ای خیار

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

رژیم غذایی مناسب برای بیماران قلبی

بیماری قلبی از بیماریهای بسیار شایع در سراسر دنیاست و یکی از علتهای اصلی مرگ و میر در دنیا بشمار می رود. این در حالی است که شما می توانید با کمی تغییر در سبک زندگی خود و رعایت یک رژیم غذایی به مبارزه علیه این بیماری بروید. این رژیم اصلا سخت نیست و شما با برداشتن گام های خیلی کوچک می توانید شاهد اثرات بزرگ در حفظ سلامت قلب خود باشید.

رعایت این رژیم غذایی با کنترل وزن، کنترل فشارخون ، تنظیم قند خون و کاهش کلسترول بد خون به سلامت قلب کمک می کند. در کنار رژیم غذایی ، ورزش کردن و ترک الکل و ترک دخانیات نیز مهم است.

سبک زندگی و رژیم غذایی مناسب برای حفظ سلامت قلب

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi