رژیم های غذایی و اصول تغذیه صحیح

۲۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

نقش ویتامین B2 در بدن

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین یکی از ویتامینهای گروه B است. ویتامینهای گروه B محلول در آب هستند.B2 برای رشد و سلامت کلی بدن لازم است. این ویتامین به نور حساس است و در برابر اشعه ماورابنفش از بین می رود.بهترین راه تامین این ویتامین خوردن مواد غذایی حاوی B2 است. تخم مرغ، جگر، گوشت بدون چربی، لبنیات، بروکلی، قارچ، مخمر آبجو، غلات کامل و سبزیجات سبز تیره حاوی این ویتامین هستند.

نقش ویتامین B2 در بدن:

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

14 خاصیت اعجاب انگیز سماق

سماق گیاهی است که در بیشتر نقاط دنیا از جمله خاورمیانه، شمال آمریکا و آفریقا رشد می کند. سماق در آشپزی ترکی، عربی و خاورمیانه جایگاه خاصی دارد و بعنوان یک طعم دهنده ی ترش مزه استفاده می شود. علاوه براستفاده بصورت ادویه ، بصورت چای (دم نوش) نیز مصرف می شود.این گیاه خواص زیادی دارد و می تواند در سلامتی انسان اثر گذار باشد.

خواص سماق:

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

برای اینکه سردرد ما خوب شود چه غذایی بخوریم؟

یکی از شایع ترین دردها بین مردم سردرد است. علتهای مختلفی برای ابتلا به سردرد وجود دارد.بعضی اوقات سردردها میگرنی هستند. گاهی در اثر تنش و اضطراب بوجود می آیند. بعضی وقتها که سرما می خورید دچار سردرد هم می شوید، گاهی بی خوابی ها و کارزیاد از عوامل سردردهستند. 

غذاهایی که به رفع میگرن کمک می کنند:

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

پنج روش برای جلوگیری از آلزایمر

آلزایمر چیست؟

بیماری آلزایمر در واقع نوعی زوال عقل است که به مرور در حافظه، فکر کردن و حتی در رفتار ایجاد اختلال می کند. آلزایمر متاسفانه یک بیماری پیشرونده است و درمانی ندارد؛ حتی نمی توان گفت که بیماری پیری است چون خیلی از افراد جوان نیز دچار آلزایمر می شوند. با پیشرفت این بیماری کار و زندگی روزمره شخص کاملا مختل می شود و درنهایت به زوال عقل می انجامد. با وجودیکه که درمان ندارد ولی نگران نباشید با رعایت اصول پنجگانه شما می توانید از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید و یا اگر در شروع این بیماری هستید مانع از پیشرفت آن شوید. 

 

5 روش برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و پیشرفت آن

ادامه مطلب...

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

ده روش برای کاهش فشار خون

فشارخون

وقتی فردی دچار فشار خون می شود یعنی فشار خون در رگها زیادتر از حالت عادی است و قلب برای حفظ گردش خون در رگها باید با شدت بیشتری کار کند. آمار نشان داده که 50 درصد افراد نمی دانند که مبتلا به فشار خون هستند در نتیجه بیماری فشارخون مانند یک قاتل خاموش عمل می کند. فشار خون بالا می تواند باعث خونریزی مغزی،سکته قلبی و سکته مغزی،حملات و نارسایی قلب و بیماری های مزمن کلیه شود. 

چه عواملی باعث بیماری فشارخون در افراد می شود؟

عوامل متعددی مانند چاقی و اضافه وزن، کم تحرکی، رژیم غذایی نامناسب، وراثت، مصرف الکل،سیگارکشیدن و استرس می توانند باعث این بیماری شوند.

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

همه دوست دارند پوستی سالم و شفاف، بدون لک و بدون چین و چروک داشته باشند تا زیباتر و جوان تر بنظر برسند. راهکارهایی برای مراقبت از پوست وجود دارد اگرچه ظاهرا ساده به نظر می رسند ولی باید همیشه رعایت شوند تا پوست شاداب بماند.

 

روشهای مراقبت از پوست:

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

سالاد هوریاتیکی

سالاد سنتی یونانی یا سالاد هوریاتیکی Horiatiki

این سالاد به راحتی تهیه شده و بسیار سالم و مغذی است. بعنوان یک غذای کلاسیک یونانی شناخته شده و با نان سرو می شود.

 

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

سالم ترین کشورهای دنیا در سال 2019

عوامل و پارامترهای گوناگونی وجود دارند وقتی در کنارهم قرار می گیرند باعث می شوند مردمان یک کشور شاد و سالم باشند. در کشورهایی که بیشتر مردم از رژیم غذایی سالم پیروی می کنند درنتیجه چاقی، فشارخون، بیماریهای قلبی و دیابت در این کشورها کم است؛ وقتی ورزش جزء زندگیشان است با ورزش شاد و سرحال و سالم هستند، وقتی دولتها برای مراقبتهای بهداشتی و پیشگیرانه هزینه می کنند تا مردمانشان سالم بمانند و درگیر بیماری و هزینه درمان نشوند، جایی که آب سالم و بهداشتی است، هوا تمیز و بدون دود است؛ جایی که مصرف دخانیات خیلی کم است و معتاد ندارند وقتی جامعه امن است و مردم شاد و خوشحالند و افسرده نیستند؛ در این کشورها امید به زندگی از همان موقع تولد زیاد است.

سالم ترین کشورها در سال2019

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

هندوانه همراه خوب تابستانی

هندوانه میوه ی آبدار،شیرین و خوشمزه با خواص فراوان است این میوه سرشار از ویتامین های A, C, B1, B5, B6 و همچنین پتاسیم و منیزم است. رنگ قرمز آن نشان دهنده وجود رنگدانه ی ارزشمند لیکوپن است علاوه بر این، هندوانه دارای آنتی اکسیدان و اسید آمینه های مفید هم می باشد.

نقش هندوانه در سلامتی انسان

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای چیست؟

رژیم مدیترانه ای به الگوی غذایی و شیوه زندگی مردمان کنار دریای مدیترانه گفته می شود با وجودی که رژیم غذایی است ولی کاهش کالری و محدود کردن بسیاری از غذاها در آن وجود ندارد. این رژیم بر مبنای غذاهای سنتی و عادی مردم یونان، ایتالیا و اسپانیا در دهه 1960 میلادی است. نتایج مطالعات محققان نشان داده که مردمان کنار دریای مدیترانه نسبت به مردمان آمریکا سالم تر هستندو بیماری های قلبی، سکته های قلبی و مغزی، دیابت نوع دو و مرگ زودرس کمتر در آنها دیده می شود. رژیم مدیترانه ای در واقع یک سبک زندگی سالم ، شامل لذت بردن از غذاهای سالم درکنار دوستان و خانواده و داشتن زندگی فعال و پرتحرک است.

چرا رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از سالم ترین رژیم های غذایی دنیا است؟

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi