منظور از سبک زندگی چیست؟

شما دارای یکسری علایق، عقاید و باورها هستید که آنها روی شیوه رفتار و روش زندگی شما و همچنین روی رفتارهای اجتماعی شما اثر می گذارد و سبک زندگی شما را می سازد. 

12 قدم موثر برای داشتن سبک زندگی سالم تر:

1- از هر فرصت برای پیاده روی کردن استفاده کنید.

سعی کنید یک یا دو ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوید و بقیه مسیر تا خانه را پیاده بروید. ماشین خود را با فاصله ای بیشتر از محل کار یا محل خرید پارک کنید. از پله ها بجای آسانسور استفاده کنید. عصر یک روز تعطیل بجای تلف کردن وقت خود با شبکه های اجتماعی، از خانه بیرون بروید و با دوستانتان قدم بزنید. 

2- فعالیتهای بدنی خود را بیشتر کنید.

سعی کنید بطور منظم ورزش کنید. دوچرخه سواری کنید، به باشگاه ورزش بروید، شنا کنید،ورزشهای رزمی انجام دهید. بدوید. صبح روز تعطیل کوهنوردی کنید، در تعطیلات زمستانی به اسکی بروید. خلاصه اینکه تا می توانید ورزش کنید. هر مدل ورزشی که دوست دارید انجام دهید. ورزش نقش مهمی در سلامتی روح و جسم شما دارد و شما را پرانرژی و با نشاط می کند.

3- به مسافرت بروید.

آیا می خواهید تمام عمرتان را به کارکردن بگذارید و یا در روزمرگی هایتان غرق شوید. گاهی یک مسافرت هرچند کوتاه مدت، می تواند حال وهوای شما را عوض کند، زندگی شما را از یکنواختی خارج می کند. تجربه های جدید کسب می کنید. با آدمهای جدید آشنا می شوید. مطمئن باشید وقتی از مسافرت بر می گردید کار و حرفه خود را با کیفیت بالاتری انجام می دهید.نگران هزینه ای که برای مسافرت کردن می پردازید نباشید. چون اگر روح و روان شما مریض شود باید خیلی بیشتر هزینه کنید.

4- کمتر از غذاهای آماده و غذاهای فراوری شده استفاده کنید.

به غذایی که می خورید دقت کنید.سعی کنید عادتهای غذایی خوب را در خودتان ایجاد کنید. میوه و سبزی بیشتری بخورید.سویس و کالباس و غذاهای آماده کمتر بخورید.

5-ناهار خود را در خانه تهیه کرده و با خود به محل کار ببرید.

بدین ترتیب شما غذای سالم تری می خورید و در ضمن از نظرمالی نیز صرفه جویی کرده اید.

6- یادتان باشد بهترین نوشیدنی آب است.

برای حفظ سلامتی خود به مقدار کافی آب بنوشید. از نوشیدن انواع نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی  و نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید. 

7-سعی کنید مثبت اندیش و خوش بین باشید.

در اطراف ما هم چیزهای خوب وجود دارد و هم چیزهای بد و منفی، ولی بعضی آدمها ترجیح می دهند همیشه نیمه خالی لیوان را ببیند از اتفاقات بد،سختی ها و مشکلات صحبت کنند، اما شما سعی کنید در مورد منفی ها سکوت کنید و فقط در مورد مثبتها حرف بزنید. همچنین منتظر خبرها و اتفاقات خوب باشید و هیچ وقت نگران و منتظر خبرها یا اتفاقات بد نباشید. (قانون جذب را فراموش نکنید.)

8- دوستان بهتری برای خود انتخاب کنید.

دوستان، اطرافیان و کسانی که ما با آنها ارتباط داریم بطور ناخودآگاه روی سبک زندگی ما و تفکرات ما اثر می گذارند. سعی کنید با کسانی که از خودتان بهتر هستند؛ فرهنگ بالاتری دارند؛سواد بیشتری دارند،هدفمندهستند؛بیشتر معاشرت کنید و ازکسانی که با افکار ناصحیح، گرایش به تنبلی، بی خیالی و بی هدفی می خواهند شما را پائین بیاورند دوری کنید.

9- زمانهایی از روز را بدون تکنولوژی سپری کنید.

نگذارید تکولوژی شما را اسیر خود کند. ساعاتی از روز گوشی موبایلتان،کامپیوتر، تبلت و حتی تلویزیون را خاموش کنید و مدتی آزاد از اسارت تکنولوژی زندگی کنید.با افراد خانواده یا دوستان صحبت کنید و از کنار هم بودن لذت ببرید.

10-زمان بیشتری را به مطالعه کردن اختصاص بدهید.

سعی کنیدمطالعه کنید لازم نیست یک کتاب مهم فلسفی یاعلمی بخوانید، در هر زمینه ای که علاقه دارید کتاب و مجله بخوانید.مطالعه کردن مغز شما را فعال نگه می دارد.

11- یک سرگرمی برای خودتان پیدا کنید.

جدا از خانواده و یا کارتان، یک سرگرمی برای خود پیدا کنید. کاری که از انجام دادن آن لذت می برید. بعضی یک کار هنری را انتخاب می کنند مثلا نقاشی می کنند یا بافتنی می بافند یا ساز می زنند. سرگرمی بعضی افراد رسیدگی به گل و گیاه است.بعضی عکاسی می کنند. عده ای به جمع آوری کلکسیون علاقه مند هستند. بعضی برای سرگرمی شیرینی می پزند یا دسر درست می کنند؛ خلاصه اینکه کمی وقت بگذارید و فکر کنید ببینید سرگرمی مورد علاقه شما چیست. زمانی از وقت خود را به سرگرمی مورد علاقه تان اختصاص دهید. این کار به سلامتی روحی شما خیلی کمک می کند. سلامت روح و روان خیلی مهم است گاهی وقتی روح افسرده و ناسالم شود به دنبال آن جسم هم بیمار می شود.

12-به اینکه مردم در مورد شما چطور فکر می کنند اهمیت ندهید.

سعی کنید خودتان باشید.آن طور که خودتان فکر می کنید درست است رفتار کنید وقت و عمر خود را صرف راضی نگه داشتن مردم ،نظرات و افکار دیگران نکنید. 

 

منبع:

mydomaine