زنجبیل

ریشه زنجبیل بعنوان ادویه و همچنین دارو گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه برآن می توان زنجبیل را بصورت چای تهیه کرد و از خواص فراوان این نوشیدنی بهره برد. 

 

روش تهیه چای زنجبیل:

روش اول:

1/5 سانتیمتر از ریشه زنجبیل تازه را پوست بکنید و بصورت حلقه ای برش دهید یا رنده کنید و آن را درلیوان بریزید بعد آب جوش به آن اضافه کرده و درب ظرف را ببندید تا 5 دقیقه بماند سپس به دلخواه خود  یک قاشق عسل و  باندازه نصف لیموترش ، آب لیمو تازه اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر صبر کنید. سپس مایع را از صافی رد کنید و در فنجان مورد نظر چای زنجبیل را سرو کنید.( از زنجبیل خشک هم می توان استفاده کرد.)

روش دوم:

دو یا سه برش از ریشه زنجبیل تازه را درآب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد بعد از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود سپس عسل را اضافه کنید و با حلقه های لیموترش تزئین کنید.

enlightenedدقت کنید در روش دوم که زنجبیل می جوشد طعم بسیار تندی ایجاد می شود که شاید هرکسی نتواند تحمل کنید. به نظر من روش اول بهتر است.

چای زنجبیل و  دارچین

4 تکه زنجبیل و 2 عدد چوب دارچین را در قوری قرار می دهیم و به آن آبجوش اضافه کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه دم می کنیم. بعد که چای را در فنجان ریختیم صبر می کنیم کمی خنک شود سپس عسل اضافه می کنیم و 5 دقیقه صبر کرده و بعد چای را سرو می کنیم.

enlightenedاگر بخواهیم طعم چای قویتر باشد می توان مقدار زنجبیل را زیادتر یا مقدار آب جوش را کمتر می کنیم. اضافه کردن عسل هم اختیاری است.

خواص چای زنجبیل:

1- درمان طبیعی و تسکین دهنده سرماخوردگی و آنفولانزا 

2- رفع حالت تهوع ( مناسب برای زنان باردار که تهوع صبحگاهی دارند.)

3- چای زنجبیل یک مسکن طبیعی درد است.

4- کاهنده ی التهاب و مناسب برای کسانی که آرتروز دارند.

5- درمان سوء هاضمه 

6- کاهش کلسترول بد خون 

7- تنظیم سطح قند خون

8-پیشگیری از سرطان

9- کاهش استرس 

10- تقویت سیستم ایمنی بدن

11- کمک به بهبود گردش خون در بدن و پیشگیری از بیماری های قلبی و سکته مغزی

 

منابع:

Medicalnewstoday

shopro

Livestrong

Taste